söndag 4 september 2016

Recension: The Body Shop Skin Defence Multi-Protection Essence SPF50 PA++++


Här kommer en söndagsrecension med åsikter om Skin Defence Multi-Protection Essence SPF50 PA++++ från The Body Shop

Skin Defence Multi-Protection Essence SPF50 PA++++ (295 kr / 40 ml) är en mycket lätt kräm med bredspektrumskydd mot solskador och skydd mot luftföroreningar.  Den lätta formulan ska absorberas snabbt och är icke-komodogen (icke portilltäppande). 

Jag har testkört krämen en hel del i sommar, framförallt på bringan, där jag har väldigt solkänslig hud. Konsistensen är verkligen tunn, tillochmed lite rinnig. Vid applicering märker man på doften att det är en del alkohol i, men sen tycker jag faktiskt inte att det stör. 

Skin Defence Multi-Protection Essence SPF50 PA++++ är utan tvekan den lättaste SPF 50-kräm jag testat. Om den verkligen lever upp till solskyddet kan jag ju inte lova, men jag blir inte alls kladdig, blank eller får tilltäppta porer, och det är ju också viktigt. Jag kan helt klart tänka mig att köpa Skin Defence Multi-Protection Essence SPF50 PA++++ framöver!

2 kommentarer:

  1. Det låter ju fantastiskt med en så lätt kräm med så högt solskydd!

    SvaraRadera